1. Betaalbare kwaliteit & klassiekers
Door de hoge inflatie letten gasten steeds scherper op de prijskwaliteitverhouding. Ze willen een goedgevuld bord eten voor een schappelijk bedrag. Daardoor worden klassiekers als het 12-uurtje en kroketten op brood weer vaker besteld, vertrouwde opties die vullen. Ook de daghap maakt een terugkeer, een betaalbare maaltijd zonder poespas. Zo’n daghap zorgt voor meer vaste gasten, zoals buurtbewoners die wekelijks aanschuiven, wat je omzet en bezettingsgraad op doordeweekse dagen versterkt.
Een dagelijks wisselende optie, of dat nu een daghap, 12 uurtje of borrelplank is, kun je slim opbouwen vanuit hardlopers op je kaart. Geef klassiekers eenvoudig een vernieuwende twist met Knorr Primerba Pesto of Bouquet de Provence. Die smaakmakers besparen tijd in je mise-en-place en houden je aanbod verrassend.
2. Premiumization
Een ceremonial grade matcha of een roombotercroissant van de zuurdesembakker, jongeren van nu trakteren zichzelf het liefst elke dag op een kleine verwennerij. In de horeca zoeken ze gerechten met hoogwaardige ingrediënten en een onderscheidende presentatie. Zo werd de hotdog een haute dog en maakte de maaltijdsalade plaats voor een kleurrijke pokébowl. En daar betalen ze graag een paar euro’s meer voor.
Kijk dus eens welke gerecht jij een premium make-over kan geven voor meer marge. Bedenk je eigen decadente gehaktbal, ga voor een deluxe massala mac & cheese met Primerba Curry, Gemberpuree of upgrade je broodmandje naar een broodplank met zelfgemaakte boters. Die specerijenpurees geven gerechten onmiddellijk een rijke en intense smaak en dus een luxe touch.
3. Asian streetfood
Koreaans is een van de snelst groeiende keukens bij Thuisbezorgd.nl. Japanse okonomiyaki-pannenkoeken staan op steeds meer menukaarten. En Vietnamese bahn mi haalt het broodje gezond langzaam in. Aziatisch streetfood is een van de populairste onderdelen van de menukaart op het moment.
Voor horeca-ondernemers is dat goed nieuws, want voor korean fried chicken met gochujangmayo kun je makkelijk 1,5 tot 2 keer zoveel vragen als voor een portie bitterballen, terwijl de bereiding amper extra tijd kost. Je tosti omtoveren tot ‘croque kimchi’ met crispy chili oil, kimchi en gochujangketchup heeft hetzelfde effect. Door slim Aziatische smaakmakers in je klassiekers te verwerken, schiet je marge met minimale moeite omhoog. Met Knorr Professional gemberpuree en Knorr Primerba Knoflook geef je elk gerecht een snelle Aziatische twist, zonder extra handelingen.