Menu
Punten

Veelgestelde vragen

Over ons

1. Wie zijn wij?

Wij helpen jou als chef graag met inspiratie en vernieuwing voor smakelijke én voedzame maaltijden. Want voor jou is het natuurlijk belangrijk om je gasten te blijven verrassen. Vooral met de toenemende vraag naar aangepaste gerechten, zoals lactose- en glutenvrij, vegetarisch of veganistische maaltijden, is het soms een uitdaging om nieuwe gerechten op de kaart te blijven zetten. Wij hopen jou daarom een goede basis te geven met onze producten. 

Naast receptinformatie informeren we je graag over relevante trends, nieuwe ideeën, originele technieken en interessante verhalen voor de professionele keuken. We houden rekening met tijdwinst, milieubewustheid en minder waste. Waar je ook tegenaan loopt in je keuken, wij helpen je graag!

 

Contact

2. Hoe kan ik contact opnemen met Unilever Food Solutions?

Wij geven je via onderstaande kanalen graag antwoord op al je vragen en klachten. Denk aan productinformatie, allergenen, ingrediënten, brochures, samples, Cook & Save, recepten en nog veel meer.

Mocht je een product klacht hebben dan willen we graag het volgende weten:

  • Duidelijke omschrijving van de klacht
  • De merknaam en variant van het product
  • De houdbaarheidsdatum
  • De L code die op de verpakking vermeld staat
  • Het aantal
  • EAN-/Barcode
  • Grossier
  • Foto's of video's bijvoegen maakt de klacht nog completer

Service pagina

Ons team staat klaar om je te helpen, dus aarzel niet om contact met ons op te nemen. Via onze Servicepagina kun je een contactverzoek achterlaten, onze service afdeling neemt daarna zo snel mogelijk contact met je op. Vragen over thee? Neem dan via deze link contact op.

Chatten ma t/m vr tussen 08:30 en 17:30

Wij staan klaar om al je vragen te beantwoorden via de chat. De chat-knop vindt je onderaan deze pagina. Buiten kantoor uren kun je een bericht achterlaten en zullen we per e-mail reageren.

Telefonisch tussen 08:30 en 17:00

Bel je liever met ons? Wij zijn tussen 08:30 en 17:00 bereikbaar op 010 439 43 08 (lokaal tarief) 

3. Hoe kan ik een vertegenwoordiger benaderen?

Unilever Food Solutions beschikt over een uitgebreid team van vertegenwoordigers. Geef hier je postcode in. Zo krijg je alle gegevens over de vertegenwoordiger bij jou in de buurt.

 

Overig

4. Hoe kan ik Unilever Food Solutions producten bestellen?

Je kunt alle Unilever Food Solutions producten terugvinden op deze website en online bestellen in de webshop. Uiteraard zijn de producten van Unilever Food Solutions ook verkrijgbaar bij de meeste Foodservice grossiers en Cash & Carries.

5. Wat mag ik van Unilever Food Solutions op een beurs verwachten?

Het Chef Team van Unilever Food Solutions verzorgt op beurzen demonstraties om alle mogelijkheden van de Unilever Food Solutions producten te laten zien. Zowel bij de chefs als bij de vertegenwoordigers kun je terecht voor uitgebreid advies.

 

Nieuwsbrief

6. Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief? 

Wil je onze nieuwsbrief vol met inspiratie ontvangen, laat dan hier jouw gegevens achter.

 

Bestellen 

1. Hoe werkt de webshop?

In de Unilever Food Solutions webshop kun je een bestelling plaatsen met het verzoek tot uitlevering door je eigen grossier. Je voegt producten toe aan de winkelmand vanuit de product overzichtspagina of op de gedetailleerde productpagina. Soms hebben we speciale promoties. Wanneer je jouw bestelling via de webshop plaats, geef je Unilever Food Solutions toestemming om de bestelling door te sturen aan de door jou gekozen grossier ter uitlevering. Jouw grossier zal de bestelling leveren. Ook de betaling gaat via jouw grossier.

De leverdatum van je bestelling is afhankelijk van je grossier en je vaste leverdagen. Gratis producten en cadeaus worden apart van jouw bestelling verzonden en binnen twee tot drie weken bij jou thuisbezorgd. 

2. Wat zijn de vereisten om de webshop te gebruiken?

Een vereiste om de Unilever Food Solutions webshop te gebruiken, is dat je een ‘bezorgklant’ dient te zijn bij één van onze grossiers.

3. Hoe kan ik me registreren?

Registreer jezelf door op de login button aan de rechterbovenzijde van de pagina te klikken. Vul het formulier in en bevestig. Hierna is jouw account klaar voor gebruik.

4. Welke login details heb ik nodig voor de webshop?

Je kunt de webshop gebruiken zonder in te loggen of door de login gegevens te gebruiken van je registratie. Het voordeel hiervan is dat je gegevens worden bewaard voor vervolgbestellingen. Je kunt de webshop ook gebruiken zonder te registreren. In beide gevallen moet je wel ‘bezorgklant’ zijn bij één van onze grossiers.

5. Wat zijn de voordelen van bestellen via de webshop?

Bij iedere bestelling in onze webshop ontvang je automatisch punten voor ons Cook & Save spaarprogramma. Zo spaar je met jouw bestelling mee voor de mooiste cadeaus. 

6. Ik heb een bestelling gedaan maar nog geen bevestiging ontvangen

Wanneer je een bestelling via onze webshop gedaan hebt maar nog geen bevestiging hebt ontvangen kun je het beste contact opnemen met je eigen uitlever grossier.

 

Betalen

7. Welke prijzen zijn van toepassing in de webshop?

De prijzen die getoond worden zijn indicatieve prijzen. Deze prijzen zijn slechts een indicatie van een mogelijke verkoopprijs van jouw grossier met als enige doel een inschatting te geven van de uiteindelijke prijs. De echte prijs die je betaalt is onderdeel van de overeenkomst tussen jou en je grossier en kan in de praktijk dus zowel hoger als lager uitvallen. Voor de voor jou geldende prijzen en leveringsvoorwaarden kun je jouw grossier raadplegen.

8. Hoe gaat het afrekenen in zijn werk?

De prijs die je betaalt is onderdeel van de overeenkomst tussen jou en je grossier. Voor de voor jou geldende prijzen en leveringsvoorwaarden kun je jouw grossier raadplegen. De betaling en de afhandeling van de order verloopt op reguliere wijze. 

9. Hoe kan ik PureLeaf thee materialen bestellen?

Thee materialen van PureLeaf kunnen via https://pureleafb2b.nl/ besteld worden.

 

Bezorgen 

10. Wie bezorgt mijn bestelling?

Jouw grossier zal de bestelling leveren. Ook de betaling gaat via hem.

11. Wie bezorgt gratis producten en promotionele artikelen? 

Gratis producten en cadeaus worden apart van jouw bestelling verzonden en gemiddeld binnen twee tot drie weken bij jou thuisbezorgd. 

12. Welke grossiers leveren mijn bestelling voor de UFS webshop uit?

De keuzelijst hiervan zie je op de productpagina, waar je je grossier voor de uitlevering kunt kiezen.

13. Ik heb nog geen grossier. Wat kan ik doen?

Als je klant wilt worden bij een grossier, neem dan contact op met de desbetreffende grossier.

14. Wanneer zal mijn bestelling bezorgd worden?

Vaak wordt de bestelling de eerstvolgende zending meegeleverd. Dit kunnen we echter niet garanderen. Neem voor de zekerheid contact op met je grossier.

15. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd wordt?

Jouw grossier is verantwoordelijk voor het leveren van je bestelling. Als je het bericht ontvangen hebt dat je bestelling niet geleverd wordt, dan kun je het beste contact opnemen met je eigen grossier.

 

Retourneren 

16. Retourneren

Het retourneren van producten wordt afgehandeld door de grossier. Voor vragen hierover kan je bij hem terecht. Mocht je andere vragen hebben dan kun je contact opnemen met onze servicedesk via 010 439 43 08.

 

Overig 

17. Hoe vind je jouw bestelgeschiedenis?

Om toegang te krijgen tot je bestelgeschiedenis log je in aan de rechterbovenzijde van de pagina. Er staat ‘login’ of je gebruikersnaam als je al ingelogd bent. In dit menu klik je op ‘mijn account’. In dit gedeelte kun je aan de linkerzijde naar ‘bestelgeschiedenis’.

Algemeen

1. Wat is Cook & Save?

Cook & Save is het spaarprogramma van Unilever Food Solutions. Met het Cook & Save spaarprogramma spaar je simpel en snel punten voor de leukste cadeaus voor jou of je personeel.

 

Cook & Save punten sparen

2. Zijn mijn Cook & Save spaarpunten afgeschreven?

Als je gedurende een periode van 12 maanden geen gebruik hebt gemaakt van je Cook & Save account, dus geen spaarpunten hebt ingewisseld of gespaard, worden je punten afgeschreven. Dit is in overeenstemming met de voorwaarden van Cook & Save. 

Jaarlijks vervallen je Cook & Save punten als je gedurende 12 maanden geen gebruik maakt van je account. Alle Cook & Save spaarders zijn hierover geïnformeerd via het bij ons bekende e-mailadres en via een bericht in het Cook & Save account. 

Wij behouden het recht om het programma op elk moment stop te zetten.

3. Wat moet ik doen om mijn spaarpunten voortaan te behouden?

Als je tussen binnen 12 maanden nieuwe Cook & Save punten spaart of inwisselt, behoud je alle spaarpunten. Hoe kan je dit doen?

- Plaats een bestelling in de webshop en spaar zo automatisch nieuwe Cook & Save punten. Of voer een code in van een Cook & Save sticker op een verpakking van geselecteerde Unox of Knorr producten.

- Wissel in de Cook & Save catalogus je punten in voor een cadeau naar keuze. Je hoeft niet je gehele spaarsaldo op te maken, je kan ook een deel van je punten gebruiken. Er zijn al cadeaus vanaf 100 punten.

4. Wanneer worden mijn spaarpunten afgeschreven?

Jaarlijks je Cook & Save punten, als je 12 maanden geen gebruik maakt van je account. Dit is in overeenstemming met de voorwaarden van Cook & Save. 

5. Hoe lang zijn mijn gespaarde Cook & Save punten geldig?

Je gespaarde Cook & Save punten zijn 12 maanden geldig. De spaarpunten blijven behouden als er binnen 12 maanden een transactie op het Cook & Save account plaatsvindt

6. Waar kan ik mijn spaarsaldo bekijken?

Je actuele Cook & Save puntensaldo is altijd te bekijken door in te loggen op ufs.com. Je ziet je saldo onder Mijn Account/ Spaarsaldo.

 

Overig

7. Waar kan ik de voorwaarden van Cook & Save nalezen?

Alle voorwaarden van Cook & Save zijn hier te bekijken.

8. Wanneer kan ik de bestelling met mijn Cook & Save cadeau(s) verwachten?

De gebruikelijke leveringstermijn van de cadeaus bedraagt 2 à 3 weken. Cadeaus worden los geleverd van de bestelling.

9. Het lukt mij niet om in te loggen. Wat kan ik doen?

Dat het inloggen niet lukt kan verschillende redenen hebben: 

  • Heb je al een account in onze webshop aangemaakt? Zo niet, dit kan eenvoudig via www.unileverfoodsolutions.nl/maak-een-account-aan.html voor Nederland.
  • Misschien probeer je in te loggen op een verkeerd e-mail adres. Zorg er voor dat je inlogt met het e-mail adres waarmee je ook bij ons geregistreerd staat.
  • Weet je niet zeker met welk e-mail adres je geregistreerd staat? Klik dan hier en vul het e-mail adres in waarvan jij denkt dat het de juiste is. Als het niet de juiste blijkt te zijn verschijnt het volgende: “Onder dit e-mailadres hebben wij geen account gevonden. Controleer of je jouw e-mailadres correct hebt ingevoerd of registreer om een nieuw account aan te maken.
  • Je probeert in te loggen op de juiste website? Controleer even of je niet per ongeluk op de Nederlandse website probeert in te loggen vanuit België of vice versa
  • Indien geen van bovenstaande redenen een oplossing biedt, neem dan contact op via cook.save@unilever.com

10. Het lukt mij niet om een wachtwoord in te stellen. Wat kan ik doen?

Een wachtwoord moet, uit veiligheidsoverwegingen, voldoen aan onderstaande voorwaarden. Het wachtwoord moet: 

  • Minimaal 8 tekens bevatten
  • Een combinatie zijn van letters én cijfers
  • Minstens één hoofdletter bevatten
  • Minstens één leesteken bevatten, zoals ?!&$ 

Het systeem kan jouw registratie weigeren als het gekozen wachtwoord niet aan bovenstaande eisen voldoet.

Heb je al een wachtwoord, maar wil je deze wijzigen? Dat kan hier!
 

11. Waar kan ik mijn Cook & Save punten invullen?

Wanneer je ingelogd bent kun je de codes op deze pagina www.unileverfoodsolutions.nl/cook-save invoeren waarna de punten gelijk aan je account worden toegevoegd.

12. Ik heb een vraag. Met wie kan ik contact opnemen?

13. Ik zie mijn Cook & Save punten niet meer. Hoe kan dat?

Geen paniek! Jouw punten gaan niet zomaar verloren. Mogelijke verklaringen:

  • Je logt in met een nieuw toestel? Het duurt even om het puntensaldo in te laden. Probeer een keer de pagina te “vernieuwen/refreshen”
  • Heb je ooit eerder in de webshop ingelogd op een ander account? Zo ja, dan zullen jouw punten waarschijnlijk op dit account staan.

Je ziet nog steeds jouw punten niet? Neem even met ons contact op via cook.save@unilever.com

14. De 'on-pack' codes zijn onleesbaar. Hoe krijg ik alsnog de Cook & Save punten?

Is de sticker onbedrukt aangeleverd of de code is slecht gedrukt en dus onvoldoende leesbaar? Maak een foto en stuur deze door naar cook.save@unilever.com. Wij zullen vervolgens de misgelopen punten toekennen.

15. Sommige producten hebben wel een 'on-pack' code, maar lang niet alle producten hebben dit. Klopt dat wel?

Het klopt dat er slechts een beperkt aantal producten voorzien is van een 'on-pack'code. Voor de meeste andere producten geldt dat je Cook & Save punten ontvangt wanneer je deze bestelt in onze webshop. Weet je niet zeker of het klopt? Zoek dan hier naar het gewenste product en controleer of er 'code on-pack' vermeld staat. Zo niet, dan ontvang je alleen Cook & Save punten bij een online aankoop in de webshop. 

16. Wat doe ik met codes die niet werken of aangeven ongeldig te zijn?

  • Het systeem is hoofdlettergevoelig. Graag de codes ingeven met cijfers en hoofdletters.
  • Soms lijken leestekens op elkaar: bijvoorbeeld 0 (nul) en O (hoofdletter o), G en 6, V en U
  • Iemand (jij of een collega) heeft de code reeds ingegeven. Elke code is uniek en slechts eenmaal te registreren.
  • Indien bovenstaande redenen geen oplossing bieden, neem dan contact op met cook.save@unilever.com

17. Is het mogelijk om een account te verwijderen en de Cook & Save punten over te laten zetten naar een ander account?

Wij kunnen een account blokkeren, verwijderen en de punten overzetten naar een ander account. Hiervoor vragen we je wel eerst contact op te nemen met jouw vertegenwoordiger. Hij zal de opdracht doorgeven waardoor we er zeker van zijn dat wijzigingen aan accounts gebeuren met medeweten van/in opdracht van de eigenaar.

18. Kan ik deelnemen aan het Cook & Save spaarprogramma als ik werkzaam ben in de bedrijfcatering?

Helaas, wanneer je werkzaam bent in de bedrijfscatering ben je uitgesloten om mee te doen aan het Cook & Save spaarprogramma. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar jouw hoofdkantoor.

Heb je, na het doornemen van de beschikbare informatie en “Veel gestelde vragen”, nog vragen of opmerkingen, en/of wil je dat wij contact met je opnemen? Vul dan op onze servicepagina het betreffende formulier zo volledig mogelijk in. Wij zullen daarna zo snel mogelijk contact met je opnemen. Voor vragen over thee kun je via deze link contact opnemen.

Cook&Save
Producten
Recepten
Winkelmand
Menu