Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

Veelgestelde vragen

1. Wie zijn wij?

We helpen chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden, zodat hun klanten blijven terugkomen. We maken ingrediënten die belangrijke tijdwinst opleveren in de keuken, zonder in te boeten aan smaak of geur. Daarnaast zorgen we constant voor nieuwe ideeën en inspiratie voor een fris en verrassend menu. We zijn al sinds 1880 actief in de voedingssector, dit met sommige van 's werelds bekendste merken: Knorr, Hellmann’s, Lipton en nog vele andere. We werken in 74 landen nauw samen. Hierdoor weten we hoe moeilijk het is evenwicht te vinden tussen het indruk maken op klanten en winstgevendheid.

2. Hoe kan ik contact opnemen met Unilever Food Solutions?

Je kunt Unilever Food Solutions via e-mail info@unileverfoodsolutions.nl en telefonisch op het nummer 010 439 43 08 bereiken.

3. Hoe kan ik een vertegenwoordiger benaderen?

Unilever Food Solutions beschikt over een uitgebreid team van vertegenwoordigers. Geef hier je postcode in. Zo krijg je alle gegevens over de vertegenwoordiger bij jou in de buurt.

4. Hoe kan ik Unilever Food Solutions producten bestellen?

Je kunt alle Unilever Food Solutions producten terugvinden op deze website en online bestellen in de webshop. Uiteraard zijn de producten van Unilever Food Solutions ook verkrijgbaar bij de meeste foodservice grossiers en Cash & Carries.

5. Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over een product?

Neem contact op met Unilever Food Solutions via e-mail info@unileverfoodsolutions.nl of telefonisch op het nummer 010 439 43 08. Beschrijf duidelijk de klacht en noteer de streepjescode en variëteitsaanduiding van het product, de houdbaarheidsdatum en code die op de verpakking vermeld staan. Je kunt jouw klacht uiteraard ook doorgeven aan jouw vertegenwoordiger. De medewerkers van Unilever Food Solutions Customer Service bezorgen je dan zo snel mogelijk een volledig antwoord.

6. Hoe kan ik aan productinformatie komen?

Je kunt informatie over onze producten vinden op onze website in de webshop. Uiteraard kun je nog extra informatie, brochures en recepten aanvragen via e-mail info@unileverfoodsolutions.nl of telefonisch op het nummer 010 439 43 08.

7. Wat mag ik van Unilever Food Solutions op een beurs verwachten?

Het Chef Team van Unilever Food Solutions verzorgt op beurzen demonstraties om alle mogelijkheden van de Unilever Food Solutions producten te laten zien. Zowel bij de chefs als bij de vertegenwoordigers kun je terecht voor uitgebreid advies.

Bestellen 

1. Hoe werkt de webshop?

In de Unilever Food Solutions webshop kun je een bestelling ingeven met het verzoek tot uitlevering door je eigen grossier. Je voegt producten toe aan de winkelmand op de product overzicht pagina of op de gedetailleerde productpagina. Soms hebben we speciale promoties. Wanneer je jouw bestelling in de webshop ingeeft, geef je Unilever Food Solutions toestemming om de bestelling door te sturen aan jouw gekozen grossier ter uitlevering. Jouw grossier zal de bestelling leveren. Ook de betaling gaat via jouw grossier.

2. Wat zijn de vereisten om de webshop te gebruiken?

Een vereiste om de Unilever Food Solutions webshop te gebruiken, is dat je een ‘bezorgklant’ dient te zijn bij één van onze grossiers.

3. Hoe kan ik mijzelf registreren?

Registreer jezelf door op de login button aan de rechterbovenzijde van de pagina te klikken. Vul het formuleer in en bevestig. Hierna is jouw account klaar voor gebruik.

4. Welke login details heb ik voor de webshop nodig?

Je kunt de webshop gebruiken zonder in te loggen of door de login gegevens te gebruiken van je registratie. Het voordeel hiervan is je gegevens worden bewaard voor vervolgbestellingen. Je kunt de webshop ook gebruiken zonder te registreren. In beide gevallen moet je wel ‘bezorgklant’ zijn bij één van onze grossiers.

Betalen

5. Welke prijzen zijn van toepassing in de webshop?

De prijzen die getoond worden zijn indicatieve prijzen. Deze prijzen zijn slechts een indicatie van een mogelijke verkoopprijs van jouw grossier met als enige doel een inschatting te geven van de uiteindelijke prijs. De echte prijs die je betaalt is onderdeel van de overeenkomst tussen jou en je grossier en kan in de praktijk dus zowel hoger als lager uitvallen. Voor de voor jou geldende prijzen en leveringsvoorwaarden kun je jouw grossier raadplegen.

6. Hoe gaat het afrekenen in zijn werk?

De prijs die je betaalt is onderdeel van de overeenkomst tussen jou en je grossier.  Voor de voor jou geldende prijzen en leveringsvoorwaarden kun je jouw grossier raadplegen. De betaling en de afhandeling van de order verloopt op reguliere wijze. 

Bezorgen 

7. Wie bezorgt mijn bestelling?

Jouw grossier zal de bestelling leveren. Ook de betaling gaat via hen.

8. Welke grossiers leveren mijn bestelling voor de UFS webshop uit?

De keuzelijst hiervan zie je in de productpagina, waar je je grossier voor de uitlevering kunt kiezen.

9. Ik heb nog geen grossier. Wat kan ik doen?

Als je klant wilt worden bij een grossier, neem dan contact op met de desbetreffende grossier.

10. Wanneer zal mijn bestelling bezorgd worden?

Vaak wordt de bestelling de eerstvolgende zending meegeleverd. Dit kunnen we echter niet garanderen. Voor de zekerheid: neem contact op met je grossier.

11. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd wordt?

Jouw grossier is verantwoordelijk voor het leveren van je bestelling. Als het niet geleverd wordt, neem dan contact met hen op.

Retourneren 

12. Retourneren

Het retourneren van producten wordt afgehandeld door de grossier. Voor vragen hieromtrent kan je bij hen terecht. Mocht je andere vragen hebben dan kun je contact opnemen met de onze servicedesk via 010 439 43 08.

Overig 

13. Hoe vind je jouw bestelgeschiedenis?

Om toegang te krijgen tot je bestelgeschiedenis log je in aan de rechterbovenzijde van de pagina. Er staat ‘login’ of je gebruikersnaam als je al ingelogd bent. In dit menu klik je op ‘mijn account’. En in dit gedeelte kun je aan de linkerzijde naar ‘bestelgeschiedenis’.

1. Wanneer kan ik de bestelling met mijn Cook & Save cadeau(s) verwachten?

Bestellingen worden eenmaal per week verwerkt en uitgestuurd volgens onderstaand schema:

  • Je bestelt jouw cadeau(s) in week 1
  • Wij verwerken deze bestelling in week 2
  • Je ontvangt jouw cadeau (s) in week 3

2. Het lukt mij niet om in te loggen. Wat kan ik doen?

Dat het inloggen niet lukt kan verschillende redenen hebben: 

  • Heb je al een account in onze webshop aangemaakt? Zo niet, dit kan eenvoudig via www.unileverfoodsolutions.nl/maak-een-account-aan.html voor Nederland.
  • Misschien probeer je in te loggen op een verkeerd e-mail adres. Zorg er voor dat je inlogt met het e-mail adres waarmee je ook bij ons geregistreerd staat.
  • Weet je niet zeker met welk e-mail adres je geregistreerd staat? Klik dan hier en vul het e-mail adres in waarvan jij denkt dat het de juiste is. Als het niet de juiste blijkt te zijn verschijnt het volgende: “Onder dit e-mailadres hebben wij geen account gevonden. Controleer of je jouw e-mailadres correct hebt ingevoerd of registreer om een nieuw account aan te maken.
  • Je probeert in te loggen op de juiste website? Controleer even of je niet per ongeluk op de Nederlandse website probeert in te loggen vanuit België of vice versa
  • Indien geen van bovenstaande redenen een oplossing biedt, neem dan contact op via cooksave@smidt-imex.com

3. Het lukt mij niet om een wachtwoord in te stellen. Wat kan ik doen?

Een wachtwoord moet, uit veiligheidsoverwegingen, voldoen aan onderstaande voorwaarden. Het wachtwoord moet: 

  • Minimaal 8 tekens bevatten
  • Een combinatie zijn van letters én cijfers
  • Minstens één hoofdletter bevatten
  • Minstens één leesteken bevatten, zoals ?!&$ 

Het systeem kan jouw registratie weigeren als het gekozen wachtwoord niet aan bovenstaande eisen voldoet.

Heb je al een wachtwoord, maar wil je deze wijzigen? Dat kan hier!

4. Ik heb een vraag. Met wie kan ik contact opnemen?

5. Ik zie mijn Cook & Save punten niet meer. Hoe kan dat?

Geen paniek! Jouw punten gaan niet zomaar verloren. Mogelijke verklaringen:

  • Je logt in met een nieuw toestel? Het duurt even om het puntensaldo in te laden. Probeer een keer de pagina te “vernieuwen/refreshen”
  • Heb je ooit eerder in de webshop ingelogd op een ander account? Zo ja, dan zullen jouw punten waarschijnlijk op dit accoun staan.

Je ziet nog steeds jouw punten niet? Neem even met ons contact op via  cooksave@smidt-imex.com

6. De 'on-pack' codes zijn onleesbaar. Hoe krijg ik alsnog de Cook & Save punten?

Is de sticker onbedrukt aangeleverd of de code is slecht gedrukt en dus onvoldoende leesbaar? Maak een foto en stuur deze door naar cooksave@smidt-imex.com. Wij zullen vervolgens de misgelopen punten toekennen.

7. Sommige producten hebben wel een 'on-pack' code, maar lang niet alle producten hebben dit. Klopt dat wel?

Het klopt dat er slechts een beperkt aantal producten voorzien is van een 'on-pack'code. Voor de meeste andere producten geldt dat je Cook & Save punten ontvangt wanneer je deze bestelt in onze webshop. Weet je niet zeker of het klopt? Zoek dan hier naar het gewenste product en controleer of er 'code on-pack' vermeld staat. Zo niet, dan ontvang je alleen Coo & Save punten bij een online aankoop in de webshop. 

8. Wat doe ik met codes die niet werken of aangeven ongeldig te zijn?

  • Het systeem is hoofdlettergevoelig. Graag de codes ingeven met cijfers en hoofdletters.
  • Soms lijken leestekens op elkaar: bijvoorbeeld 0 (nul) en O (hoofdletter o), G en 6, V en U
  • Iemand (jij of een collega) heeft de code reeds ingegeven. Elke code is uniek en slechts eenmaal te registeren.
  • Indien bovenstaande redenen geen oplossing biedt, neem contact op met cooksave@smidt-imex.com. Zij zullen onderzoeken of er een technische fout zit op de code.

9. Is het mogelijk om een account te verwijderen en de Cook & Save punten over te laten zetten naar een ander account?

Wij kunnen een account blokkeren, verwijderen en de punten overzetten naar een ander account. Hiervoor vragen we je wel eerst contact op te nemen met jouw vertegenwoordiger. Hij zal de opdracht doorgeven waardoor we er zeker van zijn dat wijzigingen aan accounts gebeuren met medeweten van/in opdracht van de eigenaar.

10. Hebben de punten een vervaldatum?

Ja, de punten zijn slechts geldig tot de vervaldatum van de actie. Deze staat steeds duidelijk vermeld op de eerste pagina nét na het inloggen op de website.

11. Waar kan ik de Cook & Save voorwaarden terugvinden?

Via www.unileverfoodsolutions.nl/inspiratie-voor-chefs/cooksave/voorwaarden.html

12. Kan ik deelnemen aan het Cook & Save spaarprogramma wanneer ik werkzaam ben in de bedrijfcatering?

Helaas, wanneer je werkzaam bent in de bedrijfscatering ben je uitgesloten om mee te doen aan het Cook & Save spaarprogramma. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar jouw hoofdkantoor.