Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

“Het geheim van een goede burger zit voor mij in de perfecte ingrediënten: lekker brood, goed vlees en lekkere kaas om een eenvoudige cheeseburger te maken. Zelfs als je wilt innoveren is dit je basis.” - Chef Felipe, Holy Burger, Sao Paulo

Het zal je niet ontgaan zijn dat millenials hun eten anders benaderen dan eerdere generaties. Als iets er heerlijk uitziet, plaatsen ze het al op social media voor ze een hap hebben genomen. Maar laat het niet van hun afhangen of je eten er fraai genoeg uit ziet om te delen. Word zelf slim in de omgang met social media

 

Op social media heeft het mijn voorkeur als de beelden van het restaurant zelf komen. Dat maakt het interessanter.

- Brussels’ Kitchen, Food Bloggers, België

1.      Kies je platform. Als je een community wilt bouwen onder volgers op Instagram doe je er goed aan daar mooie beelden van je gerechten te posten. Maar als je ze in beweging wilt krijgen en op een evenement wilt verwelkomen is Facebook het juiste kanaal. Denk na over je boodschap en plaats die op het meest geschikte platform. Voor extra tips & tricks kun je kijken op facebook.com/business. Ze maken het heel eenvoudig om aan de slag te gaan!

2.      De kunst van koken. Zorg ervoor dat je gerechten er watertandend goed uitzien op de foto. Je kunt met één les foodfotografie al snel mooie resultaten boeken. Je krijgt er gegarandeerd geen spijt van.

3.      Ken je #. Als je gevonden wilt worden is het handig als je jezelf vindbaar maakt. Onderzoek eens welke hashtags populair zijn en gebruik ze om gevonden te worden. En wie weet lukt het om een paar eigen hashtags te introduceren.

4.      Influencers. Geef “influencers” een persoonlijke uitnodiging om te komen eten en overtuig ze met heerlijke gerechten. Zij zorgen vervolgens dat ze hun onvergetelijke ervaring delen met hun volgers. Zoek gewoon op “Top Food Blog [jouw stad]”

5.      Sociale keukengoeroe. Natuurlijk hoef je niet af te wachten tot je gasten of de bloggers online over je bedrijf gaan praten. Je kunt zelf ook influencer worden, gewoon door te delen wat je doet. Als je zelf aan de slag gaat met social media en een mooi aantal volgers weet te krijgen word je binnen de kortste keren zelf een sociale keukengoeroe. 

Inloggen

  • Hoe trek je meer gasten naar je zaak?
  • Hoe verhoog je je marge?
  • Hoe kan je het beste inspelen op trends?
Maak een account aan