Menu
Punten

Ons voedselsysteem is sterk geglobaliseerd, voor veel producten zijn we afhankelijk van landen over de hele wereld.  Consumenten willen graag weten waar hun voedsel vandaan komt. De voorkeur gaat uit naar lokale producten, of in ieder geval producten met kortere ketens in plaats van ingrediënten uit verre landen die een langere weg moeten afleggen en door vele handen gaan.

Hoe kun jij hierop inspelen?
 

1.	Wees open en transparant

1. Wees open en transparant

Wees open en transparant over je producten naar je gasten toe, zowel op je website als op de menukaart. Door informatie te delen over de herkomst van ingrediënten, productieprocessen en allergenen, geef je gasten de mogelijkheid om weloverwogen keuzes te maken.

Bovendien is het waardevol om openheid te tonen over de waarden en ethiek, zoals het gebruik van duurzame verpakkingsmaterialen of ondersteuning van lokale leveranciers. Hiermee creëer je een positieve reputatie.

2.	Shop lokaal

2. Shop lokaal

Ga op zoek naar producten met korte ketens, bijvoorbeeld via lokale leveranciers. Door nauwe samenwerking met lokale producenten versterk je de economie en stimuleer je duurzaamheid.

Daarnaast stimuleert het werken met lokale leveranciers ook versheid, seizoensgebondenheid en unieke smaken, wat de culinaire ervaring verrijkt voor je gasten.

3.	Duurzaamheid

3. Duurzaamheid

Kies voor producten met een duidelijk traceerbaar verhaal of een duurzame achtergrond. Kijk hier voor meer informatie hoe wij dit doen bij Knorr Professional.

 

4.	Flexibel met aanbod

4. Flexibel met aanbod

Bepaal je menu aan de hand van het aanbod van je leveranciers en ga daar flexibel en creatief mee om zodat jullie er beiden van profiteren. 

Cook&Save
Producten
Recepten
Winkelmand
Menu