Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

Deze handige tips helpen jou en jouw collega's om een stressvolle werkplek om te toveren tot een gelukkige werkplek!

Ga stress op het werk te lijf

Ga stress op het werk te lijf

We ervaren allemaal weleens stress op het werk. Ontdek hoe je dit aanpakt en een gezonde, gelukkige werkplek creëert ...

Waarom is dit belangrijk?

40-60% van de werknemers zeggen dat ze stress voelen op het werk. Deze stress kan leiden tot depressie en angst. Dit kost de wereldwijde economie jaarlijks zelfs 1 miljard dollar aan verloren productiviteit.  

Stressverlagende tips:

Stressverlagende tips:

  1. Geniet van een heerlijk kopje thee. Thee bevat theïne en cafeïne. Die werken samen zodat jij je meer ontspannen voelt en beter kunt focussen. Je mag tot *8 kopjes thee per dag drinken.
  2. Las regelmatig pauzes in.  Werk hard, maar neem ongeveer elk uur een korte pauze voor een kop thee of een praatje met een collega.
  3. Maak van je collega's je vrienden. Ongeveer 50% van de professionals zegt dat vrienden op het werk essentieel zijn voor hun algemeen geluksgevoel.
  4. Een work-out van 10 min. Of 30 min wandelen verminderen stress en vergroten het geluksgevoel
  5. Vind de juiste balans tussen werk en privé. 60/40, 40/60 of jouw eigen keuze – en houd je hieraan.
  6. Houd thee bij de hand. Maandag 12 uur: dat zou het moment met de meeste stress zijn van de hele werkweek.
  7. Eet andere snacks op het werk! Veel fruit en groente eten is goed voor je gezondheid en een bron van essentiële vitaminen en mineralen.

*wanneer gedronken zonder suiker