Menu
Punten

Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

Dan kun je denken aan simpele filmpjes die je met je smartphone opneemt en die je via Facebook, Instagram of YouTube deelt. Of, deel je nieuws via een digitale nieuwsbrief. We doen alvast wat suggesties over hoe je digitaal in contact kunt blijven en hoe je je gasten kunt inspireren:

Deel je kennis online

- Maak kookvideo’s. Er wordt momenteel meer dan ooit gekookt thuis, dus er is behoefte aan jouw kennis! Denk niet aan ingewikkelde creaties maar basisbereidingen. Hoe maak je een Hollandaise, wat is het geheim van een goede bouillon, hoe maak je artisjokken schoon. Speel in op het lenteseizoen, bijvoorbeeld met verrassende asperge-recepten of salades met seizoensgebonden ingrediënten. 

- Laat met concrete voorbeelden zien hoe je de thuiskeuken beter kunt organiseren. Bijvoorbeeld hoe je een etentje voorbereidt in een professionele keuken, compleet met mise en place tips.  

- Geef online wijncursussen over bijvoorbeeld de ideale wijnspijs combinaties, voor thuis. 

Maak een digitale nieuwsbrief

- Verdiep je in de mogelijkheden van emailmarketingtools, zoals bijvoorbeeld met het programma Mailchimp. Met deze software stuur je makkelijk nieuwsbrieven uit, die je allemaal kan automatiseren. 
 

- Via zo’n nieuwsbrief kun je laten weten wanneer je een speciaal afhaalmenu hebt, bijvoorbeeld voor Moederdag of dat je een borrelpakket hebt samengesteld voor in het weekend met snacks en lekkere drankjes.

- Ook kun je je gasten op de hoogte brengen van veranderingen in het menu, wat er zal veranderen in de zaak als je straks weer open bent, hoe jij ervoor zorgt dat het bij jou hygiënisch is, of dat je je website vernieuwd hebt. 

- Verras je lezers met een wekelijks recept in die nieuwsbrief, of een link naar een kookvideo die je op je sociale media-kanalen hebt geplaatst. 

- Vraag ook je personeel om input voor de inhoud. Zo kan je ze bijvoorbeeld in de nieuwsbrief aan je gasten voorstellen om de persoonlijke connectie te maken.