Menu
Punten

Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

Het is mooi om te zien hoe chefs hun kennis delen door bijvoorbeeld live te gaan op platforms als Facebook en Instagram. Op deze manier bouw je aan een online netwerk en blijf je zichtbaar als chef. Hierbij kun je aan het volgende denken:
1.	Betrek je gasten en volgers

1. Betrek je gasten en volgers

- Inspireer je gasten en volgers online, bijvoorbeeld door te vertellen over je aanstaande opening, of wat je gedaan hebt tijdens de sluiting van je zaak. 

-Deel de nieuwe gerechten die je van plan bent op de kaart te zetten. 

-Vraag je gasten en volgers wat zij graag op het menu zouden hebben. Of wat ze altijd al hebben willen weten van het werken in een professionele keuken. 

-Laat de mensen zien achter de gerechten, stel ze voor via video’s.

2.	Vergroot je netwerk

2. Vergroot je netwerk

Ga bijvoorbeeld een live cooking challenge aan met een collega-chef van een ander restaurant. Dat kan bijvoorbeeld heel eenvoudig via Instagram, waar je tot een uur live kan zijn. Puur entertainment en kooktelevisie voor je volgers! Bovendien vergroot je je netwerk doordat de volgers van het restaurant met wie je de challenge aangaat, jou ook zien. 

In deze crisis blijkt hoe hecht het horecanetwerk kan zijn, bijvoorbeeld door samenwerkingsinitiatieven met leveranciers. Betrek ook hen in je livestreams. Stel ze voor, laat zien wat zij voor mooi werk verrichten aan de hand van hun producten.  

3.	Deel je kookkennis

3. Deel je kookkennis

Een andere manier om volgers en toekomstige gasten te inspireren is het delen van je kookkennis via kookvideo’s. Thuis koken is helemaal terug nu de consument wordt gedwongen zelf te koken. En vaak vindt-ie het nog leuk ook! Een perfect moment om jouw kookkennis via kookvideo’s en tips te delen Geen restaurantgerechten, maar juist troostrijk, simpel eten, comfort food en gezonde gerechten.