Meer omzet met bezorging & afhalen | Unilever Food Solutions
Menu
Punten

Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

Op grote platformen concurreer je snel met Fastfood-aanbieders. Als je niet kan concurreren op prijs, met welke aspecten kan je je dan onderscheiden?  

Gerechten

Gerechten

Gasten bestellen bij jou omdat ze een restaurantbeleving thuis willen. Zorg er daarom voor dat je onderscheidende gerechten op je kaart zet. Denk bijvoorbeeld aan kalfswang met gezouten citroen en koriander of maiskip met merquez zuurkool en paprikajus. Als je je kaart iets vaker wisselt zullen je gasten ook benieuwd zijn naar de nieuwe gerechten en sneller opnieuw bestellen. Aantrekkelijke foto’s die laten zien hoe de gerechten er uit zien, zijn even belangrijk!

Bezorging

Bezorging

De bezorgers zijn het visitekaartje van je bedrijf. Zorg voor een schone/nette auto & bedrijfskleding, een fris uiterlijk en laat de bezorger trots zijn op het gerecht wat deze komt langsbrengen. Met een korte, smakelijke uitleg over het gerecht en de ingrediënten zorg je ervoor dat ze een indruk achterlaten bij jouw gasten.

Ervaring

Ervaring

De ervaring thuis is net zo belangrijk als het gerecht en een van de redenen waarom je gasten weer opnieuw bij jou zullen bestellen. Bied bijvoorbeeld een bijpassende wijn aan bij elk gerecht om de beleving compleet te maken. Een QR-code met leuke playlists op Spotify maken de ervaring helemaal compleet. Daarnaast doen persoonlijke attenties zoals een handgeschreven kaartje of een gratis friandise het erg goed.

Feestelijke momenten

Feestelijke momenten

Verjaardagen, jubilea en andere feestelijkheden worden de komende tijd thuis gevierd. Speel in door bijvoorbeeld 3-gangenmenu’s voor thuis aan te bieden, die je gasten van tevoren kunnen reserveren om op een geschikt moment op te halen. Je kan hierbij ook mogelijkheden aanbieden om de tafel feestelijk aan te kleden door het verhuren van borden/schalen/lopers. Bied dit zowel op je website aan, als middels een kaartje wat je toevoegt aan de bezorgde gerechten.


 

Alle bovenstaande punten zorgen voor betere reviews op je website, Google of het bestelplatform. Jouw potentiele gasten lezen vaak de laatste reviews. Probeer de reviews zo goed mogelijk te houden en zorg ervoor dat je eventuele negatieve feedback oppakt en online beantwoordt.