Ik werk in…

Ga verder

Uw inhoud is gewijzigd op basis van uw situatie

Hoe kun je de marge en omzet verhogen?

Wim Ballieu is horecaondernemer in Gent. Hij heeft zijn eigen gehaktballenrestaurant Balls & Glory. Bekijk zijn simpele tips en adviezen om je marge en omzet te verhogen.

 

1. Drink Inspiration

1. Drink Inspiration

Smoothies en juices krijgen een steeds belangrijkere rol op de kaart. Verse smoothies en juices met een eigen merk op de beker bieden behalve een ruime marge ook extra beleving aan de gasten. En eerlijk, hoe ingewikkeld is het om vers sap te blenden?

2. KISS

2. KISS

Keep It Simple Stupid (KISS). Een eenvoudige menukaart betekent een overzichtelijke inkoop, een kleine voorraad, een ongecompliceerd bereidingsproces en niet te vergeten: hij is eenvoudig te begrijpen voor je gasten.

3. Meerdere filialen

3. Meerdere filialen

Het opereren vanuit 2 outlets, in dit geval 1 in het centrum van de stad en 1 buiten het centrum, biedt veel mogelijkheden. Zo zijn medewerkers flexibel inzetbaar, kunnen ze op grotere schaal inkopen waardoor de kostprijs van de ingrediënten omlaag gaat en als je eenmaal een succesvol concept hebt bij je eerste filiaal, kun je dit gemakkelijk kopiëren naar je tweede filiaal.

4. One trick pony’s

4. One trick pony’s

Er verschijnen steeds meer 'single item'-horecazaken; een hotdogrestaurant, een gehaktballenrestaurant, burgerzaken et cetera. Voor horecaondernemers heeft dit drie belangrijke voordelen. De werkzaamheden voor de medewerkers worden eenvoudiger en bekender. Ook de inkoop is simpeler, omdat er weinig diversiteit is in de voorraad. En als ondernemer word je een echte autoriteit in je omgeving!

5. To go

5. To go

Stimuleer to go-verkoop door het gebruik van toffe en aantrekkelijke verpakkingen die opvallen op straat. Personaliseer sandwiches in vetvrij papier, bijvoorbeeld met een inktstempel van je logo. Een goedkope, simpele en creatieve oplossing. En bovendien maken gasten op straat gratis reclame voor jouw zaak!

6. Eigen 'supermarkt'

6. Eigen 'supermarkt'

Steeds meer restaurants verkopen niet alleen hun eigen producten maar ze zetten ook hun voorraadkast open, zowel grondstoffen maar ook half bereide producten verkopen. Dus waarom zou je als lunchroom niet gewoon je zelf bereide pesto gaan verkopen? Balls & Glory gaat zelfs nog een stapje verder want zij verkopen niet alleen hun eigen kookboeken, maar ook kookboeken die ze gewoon tof vinden. Wel belangrijk hierbij is dat zien doet kopen, dus stal je producten mooi uit.

Meer lezen?

Maak een account aan

Inloggen

  • Hoe trek je meer gasten naar je zaak?
  • Hoe verhoog je je marge?
  • Hoe kan je het beste inspelen op trends?